Onemocnění a operace

Malá encyklopedie ortopedických nemocí, aneb jak na bolavé klouby?
V následujících odkazech se pokusím názorně a bez užívání cizích slov vysvětlit to, co jste třeba při návštěvě v ambulanci nestihli zaznamenat anebo vám nebylo zcela jasné. Odborných, a mnohdy názorných prezentací ortopedických onemocnění a jejich léčby naleznete na internetu jistě mnoho. Upozorňuji předem, že následující odkazy si nečiní nárok být informačně zcela vyčerpávající, jsou jen schématické a nemají právní charakter poučení pacienta. Věřím ale, že mnoha pacientům bude příjemnější přečíst si o své bolístce následující řádky, které snadno pochopí, než texty sice vyčerpávající, ale pro laika (kterým každý z nás v pozici pacienta jsme) nesrozumitelné.
17.08.2010
Koleno je jako meloun - dokud se nepodíváme dovnitř, nevíme, co tam je. Některé závady prostě bez toho nakouknutí opravit nejde - třeba ten zlopověstný meniskus. Naštěstí máme k dispozici šetrnou metodu - artroskopie kolene je metoda, kdy si prohlédneme kloubní dutinu pomocí kamery.
28.12.2009
Syndrom karpálního tunelu je časté onemocnění, které postihuje jeden z hlavních nervů ruky. Pokud chcete vědět, jak se dá nepříjemné mrtvění prstů léčit, klikněte na tento odkaz
22.11.2009
Nepříjemné a mnohdy bolestivé přeskakování při pohybu prstu způsobuje zánět šlachy ohýbače.
20.11.2009